Cel: Podniesienie kompetencji z zakresu zarządzania zespołem pracowniczym. Poszerzenie wiedzy o budowaniu zespołu pracowniczego oraz kierowaniu jego rozwojem. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych.

Korzyści:
• Rozwinięcie kompetencji budowania zespołu pracowniczego.
• Zdobycie wiedzy o budowaniu zespołu i wspierania jego rozwoju.
• Zdobycie umiejętności efektywnego komunikowania się w zespole.
• Rozwinięcie kompetencji efektywnego zarządzania zespołem pracowniczym.

Moduły tematyczne :

  • Budowanie zespołu jako podstawowe zadanie menadżera. "Lider, za którym nikt nie podąża jest tylko samotnym wędrowcem" – uświadomienie znaczenia zespołu dla budowania autorytetu menadżera i funkcjonowania organizacji oraz roli kierownika dla funkcjonowania zespołu.
  • Czynniki przekształcające grupę w zespół. Znaczenie celów, standardów grupowych, komunikacji. Analiza rodzajów zespołów w organizacji: projektowe, zadaniowe, samouczące się i inne.
  • Cele jako podstawa funkcjonowania zespołu. Zasady formułowania celów strategicznych i operacyjnych. Zasada SMART. Jasność i akceptacja celu jako czynniki aktywizujące zaangażowanie członków zespołu w realizację zadań.
  • Zasady poprawnej komunikacji. Określenie i zrozumienie zasad poprawnej komunikacji. Narzędzia komunikacyjne umożliwiające przestrzeganie zasad poprawnej komunikacji: aktywne słuchanie, parafraza, podążanie, klaryfikowanie.
  • Styl komunikacji a styl kierowania. Określenie konsekwencji różnic indywidualnych
    w stylach komunikacyjnych dla funkcjonowania w roli menadżera.
  • Znaczenie wartości i norm dla budowania zespołu. Reakcje na łamanie standardów. Czynniki składające się na zaufanie: otwartość, prawość, lojalność, kompetencje
    i konsekwencja w ich zastosowaniu. Socjotechniki zawierania kontraktu grupowego
    i znaczenie umowy społecznej. 
  • Proces grupowy. Ujęcie procesu grupowego według Kurta Lewina. Fazy procesu grupowego i ich znaczenie dla funkcjonowania w organizacji.
  • Identyfikacja ról zespołowych i ich znaczenie dla realizacji zadań. Różnorodność jako podstawowa charakterystyka zespołu. Rola i tożsamość w organizacji. Analiza ról
    w relacji do zadań.
  • Trening budowania zespołu. Analiza etapów, faz  procesu grupowego na podstawie doświadczenia symulacji budowania zespołu i warunków efektywności jego działania.

 

Czas szkolenia: 3 - 4 dni.

Każde szkolenie może być modyfikowane pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE