Zarządzanie stresem. Jak sobie radzić ze stresem w sytuacjach pracowniczych.
Cel: Poszerzenie wiedzy w temacie stresu, jego funkcji wspierających oraz możliwych negatywnych konsekwencji. Rozwijanie umiejętności zarządzania stresem. Budowanie postawy wspierającej kontrolowanie emocji w sytuacjach trudnych.
Korzyści:
• Zdobycie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu w sytuacji stresującej.
• Rozwinięcie umiejętność rozpoznawania bodźców stresujących.
• Zdobycie umiejętności wykorzystywania metod relaksacyjnych w obniżaniu poziomu stresu do progu wspierania własnej efektywności.
• Rozwinięcie kompetencji kontrolowania emocji.
Moduły tematyczne:
- Stres – biologiczne podstawy. Czym jest stres i jakie są jego fizjologiczne oraz psychologiczne objawy. Kategorie bodźców wywołujących stres.
- Dwa oblicza stresu. Eustres i dystres – jak rozpoznać motywujący i demotywujący do działania poziom stresu.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem. Proaktywność vs. reaktywność. Panorama technik radzenia sobie ze stresem w różnych sytuacjach społecznych.
- Zarządzanie stresem. Znaczenie kontroli w sytuacjach stresujących. Umiejętność rozpoznawania na co mamy i chcemy mieć wpływ. Zarządzanie sobą w czasie, jako przykład kompetencji panowania nad własnym stresem.
- Kontrolowanie emocji. Natura emocji i ich znaczenie w życiu człowieka. Techniki konstruktywnego wyrażania emocji.
- Sytuacje trudne. Wykorzystanie technik komunikacyjnych w kontrolowaniu emocji
w trudnych sytuacjach pracowniczych.
Czas szkolenia: 2 dni
Każde szkolenie może być modyfikowane pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.