Pakiet szkoleń dla menadżerów, podział na etapy umożliwia indywidualne dopasowanie długości szkolenia według zapotrzebowania.

Cel: Rozwijanie kompetencji zarządzania zasobami ludzkimi. Zwiększenie świadomości roli menadżera w rozwijaniu się organizacji oraz jego wpływu na kształtowanie się kultury organizacyjnej.

Korzyści:
• Rozwinięcie kompetencji menadżerskich.
• Zwiększenie efektywności pracy.
• Świadomy wpływ na kształtowanie kultury organizacyjnej.

 

Moduły tematyczne:

 1. Komunikacja interpersonalna.

  • Komunikacja jako podstawowe narzędzie pracy menadżera. Uświadomienie znaczenia komunikacji dla codziennej praktyki menadżerskiej. Wskazanie znaczenia kompetencji komunikacyjnych dla procesu kierowania zasobami ludzkimi i realizacji celów organizacji. Kształtowanie postaw otwartości w budowaniu relacji pracowniczych.
  • Funkcje komunikacji. Znaczenie komunikacji dla motywacji i zaangażowania pracowników. Narzędzia analizy potrzeb pracowników: rodzaje pytań i ich funkcja
    w obszarze wywierania wpływu.
  • Styl komunikacji a styl kierowania. Określenie konsekwencji różnic indywidualnych
    w stylach komunikacyjnych dla funkcjonowania w roli menadżera.
  • Zasady poprawnej komunikacji. Określenie i zrozumienie zasad poprawnej komunikacji. Narzędzia komunikacyjne umożliwiające przestrzeganie zasad poprawnej komunikacji: aktywne słuchanie, parafraza, podążanie, klaryfikowanie.
  • Bariery komunikacyjne i ich znaczenie dla funkcjonowania w roli menadżera. Identyfikacja barier komunikacyjnych i ich eliminowanie w kontakcie menadżer - podwładny. Niebezpieczeństwa barier i ich wpływ na relacje pracownicze. 
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej. Zasady udzielania pochwał i nagan. Zasady konstruktywnej krytyki. Koncentracja na przyszłości i rozwiązaniu versus  koncentracja na przeszłości i poszukiwaniu przyczyn.
  • Znaczenie mowy ciała w procesie komunikacji. Podstawowe wiadomości z zakresu mowy ciała. Gesty otwartości i zamknięcia się w sobie. Gesty dominacji, uległości
    i partnerstwa. Znaczenie komunikacji pozawerbalnej dla wywierania wpływu. Wykorzystanie mowy ciała dla budowania autorytetu menedżera.

2. Rola menadżera w organizacji.

  • Menadżer – nowe wyzwania. Kim w dzisiejszych realiach działania organizacji jest menadżer? Kierownikiem, liderem, przywódcą? Sposoby myślenia o funkcji kierowniczej w organizacji.
  • Funkcja menadżera w organizacji. Złożoność roli przełożonego w organizacji. Funkcje organizacyjne vs. funkcje relacyjne. 
  • Role kierownicze. Role decyzyjne, informacyjne i międzyludzkie w kontekście niezbędnych kompetencji menadżerskich.
  • Asertywna postawa. Jak osiągnąć równowagę między efektywną pracą podwładnych i utrzymaniem dobrych relacji z nimi.
  • Lider i jego rola w kształtowaniu kultury organizacyjnej. Cechy lidera. Zasady nowoczesnego menadżera. Techniki ze "skrzynki narzędziowej lidera".

3. Wywieranie wpływu.

  • Korzyści wynikające z umiejętnego wywierania wpływu. Ukazanie zastosowania wpływu w pełnieniu ról kierowniczych, np. realizacji konkretnych celów i zadań pracowniczych; elastyczność w postępowaniu w relacjach pracowniczych, rozwiązywaniu konfliktów.
  • Komunikacja perswazyjna a budowanie autorytetu menadżera. Definicja komunikatu perswazyjnego. Budowanie komunikatu racjonalnego i budowanie komunikatu emocjonalnego. Czynniki komunikacyjne wzmacniające autorytet szefa: argumentacja dwustronna, komunikacja precyzyjna, oddanie decyzji, nagrody symboliczne i wpływ na motywacje.
  • Wpływ a władza. Ukazanie różnic między bezpośrednią, odwołującą się do siły
    i strachu władzą a oddziaływaniem na motywację wypływającą z poczucia własnej wartości. Konsekwencje obu podejść dla jakości pracy.
  • Ekspresywne techniki wywierania wpływu – analiza umiejętności wpływu polegającego na bezpośrednim przekazywaniu innym osobom pomysłów oraz informacji w sposób budzący ich zainteresowanie i skłaniający do współudziału. Doskonalenie technik z zastosowaniem umiejętności komunikacyjnych; przekonywania, ukazywania wspólnych celów, wartości organizacyjnych etc.
  • Receptywne wywieranie wpływu - analiza umiejętności wpływania na motywacje osobiste, a w szczególności wartości osobiste, rozpoznawanie celów osobistych. Ćwiczenie umiejętności z zastosowaniem aktywnego słuchania, ukazywania znaczenia konkretnego działania dla poczucia wartości w celu uzyskania zaangażowania i samokontroli w realizacji zadań.
  • Ćwiczenia wywierania wpływu. Trening zachowań z zastosowaniem metod
    i technik w odwołaniu do teorii na podstawie przygotowanych opisów sytuacji.

 

Czas szkolenia: 3-5 dni

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE