Trudne rozmowy
Jak prowadzić te najtrudniejsze rozmowy, jak przekazywać niepomyślne informacje? Jakie jest prawo pacjenta do informacji? Jakich reakcji się spodziewać? Jak znosić rozpacz pacjenta? Jak i kiedy przekazywać te najtrudniejsze informacje?
Przekazując wiadomość o chorobie, zwłaszcza niepomyślną nie masz niestety wpływu na jej treść, nie możesz odwołać diagnozy, dokonać cudu, ale to właśnie Ty decydujesz o jakości przekazywania informacji i o tym, jak w tych najtrudniejszych momentach pacjent poczuje się potraktowany.
PROGRAM:
- Prawo do informacji.
- Możliwe reakcje na niepomyślne informacje.
- Co robić, kiedy ktoś przy nas rozpacza a czego na pewno nie robić?
- Czas, miejsce, gotowość Nasza i pacjenta, ilość informacji - ramy dobrze przygotowanych trudnych rozmów.
- Świadomość swojej roli i jej ograniczeń w przekazywaniu trudnych informacji.
- Wybawca, ratownik, cynik, drugi człowiek, chłodny zawodowiec, empatyczny profesjonalista - katalog ról.
- Mój scenariusz na trudne rozmowy.
Każde szkolenie może być modyfikowane pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.