Sytuacje trudne interpersonalnie – jak sobie z nimi radzić
To możliwość praktycznego trenowania zachowań asertywnych. Jeśli Ci się zdarza być zbyt ostrym lub zbyt spolegliwym w kontakcie z pacjentem, współpracownikiem, jeśli jesteś potem niezadowolony, zły na siebie lub innych, warto sprawdzić czy inny sposób zachowania i komunikacji nie byłby bardziej dla Ciebie funkcjonalny w podobnych sytuacjach.
W trakcie szkolenia będzie możliwość asertywnego opracowania Twoich sposobów postępowania, komunikowania się w sytuacjach dotychczas dla Ciebie trudnych.
PROGRAM:
- Asertywność jako postawa życiowa - fakty i mity. Samoocena asertywnego potencjału.
- Budowanie relacji z innymi – określanie granic.
- Praca nad "monologiem wewnętrznym".
- Utrzymywanie efektywnego kontaktu z innymi - analiza transakcyjna a asertywność, sprawny nadawca i odbiorca.
- Techniki asertywnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach - asertywny spór, oddzielanie faktów od opinii, asertywne wyrażanie własnego zdania, asertywne odmawianie.
- Asertywna krytyka - radzenie sobie z krytyką, asertywne przyjmowanie różnych form krytyki, wyrażanie konstruktywnej krytyki.
Każde szkolenie może być modyfikowane pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.