Cel: Rozwinięcie kompetencji menadżerskich w obszarze motywacji pracowników. Zapoznanie z metodami motywowania pracowników.

Korzyści:
• Wzrost efektywności w zakresie motywowania pracowników.
• Zdobycie umiejętności rozpoznawania potrzeb pracowników oraz czynników wpływających na satysfakcję z pracy.
• Poznanie różnorodnych sposobów motywacji pracowników.

Moduły tematyczne:

  • Zagadnienie motywacji. Co to jest motywacja i jak wpływać na jej wzrost. Aspekty motywacji. Mechanizm motywacji. Natężenie i źródła motywacji.
  • Motywy i potrzeby. Jak rozpoznać hierarchię ważności potrzeb u pracownika. Powody skłaniające człowieka do działania, zachowania i postępowania.
  • Satysfakcja z pracy. Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy.
  • Napięcie motywacyjne. Rozumienie procesu motywacyjnego. Gotowość do działania. Wielkość napięcia motywacyjnego.
  • Motywowanie a komunikacja. Komunikowanie uznania, szacunku. Informacja zwrotna. Konstruktywna krytyka.
  • Zasady skutecznego motywowania. Sprawny system motywacyjny. Bodźce materialne i poza materialne. Środki przymusu, zachęty, perswazji. Rodzaje, sposoby, zasady motywowania poza finansowego.
  • Bloki motywacyjne. Podstawowe błędy menedżera osłabiające motywację do pracy pracowników.
  • Rola menadżera. Cechy menadżera, który ma stabilny dobrze zmotywowany zespół.

 

Czas szkolenia: 2-3 dnia.

Każde szkolenie może być modyfikowane pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE