Jak radzić sobie z trudnymi emocjami – swoimi, pacjenta, współpracownika
Sytuacje ważne dla życia i zdrowia to sytuacje wywołujące emocje, więc można powiedzieć, że wszelkie sytuacje zawodowe w służbie zdrowia mogą być emocjonujące.
Co warto wiedzieć o emocjach, aby radzić sobie z nimi – zarówno wnoszonymi do kontaktu przez innych, jak i z własnymi. Jak korzystać ze swojej inteligencji emocjonalnej, jak reagować empatycznie, jak udzielać krótkiego wsparcia jednocześnie mając świadomość granic pomagania. Jak chronić siebie przed trudnymi emocjami.
PROGRAM:
- Emocje – czym są?
- Krótka droga: ABCD emocji.
- Poznawcze sposoby radzenia sobie z emocjami.
- Współodczuwanie (empatia) – jak nim "zarządzać", jak je okazywać?
- Współbrzmienie (syntonia) – funkcjonalność.
- Wsparcie i stawianie granic.
Każde szkolenie może być modyfikowane pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.