Efektywna komunikacja
Chcąc efektywnie komunikować się z innymi, mając często mało czasu na kontakt i komunikację warto wiedzieć co na pewno zakłóca, a czasem nawet uniemożliwia wzajemne zrozumienie.
Czas poświęcony na relacje z pacjentem, współpracownikiem to nie jest czas stracony. To co mówimy nie musi być zrozumiane przez naszych rozmówców zgodnie z naszymi intencjami – bariery komunikacyjne, szumy, zniekształcenia poznawcze to wszystko może uniemożliwić porozumienie. Pośpiech, fachowy język, postawa wyrażana.
PROGRAM:
- porozumienie – czym jest – racje czy relacje
- co przeszkadza co zakłóca – szumy i bariery komunikacyjne
- zniekształcenia poznawcze
- uszy i usta F. von Thuna
- podwójne komunikaty – spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- przekazywanie informacji
- umiejętność stosowania aktywnego słuchania, potwierdzeń
Każde szkolenie może być modyfikowane pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.